mesti klik


Tuesday, March 15, 2011

Kehidupan baru bergelar guru pedalaman


Kehidupan baru bergelar guru pedalaman

Ceritaku bermula apabila aku melangkah ke sebuah bot yg berlabel Maju Betanak. Suma org dlm bot, tgk aku , entah apa yg org lain fikir, aku jd semakin runsing. Dengan berbekalkan air mineral derek, bag galas, bag indon dan bag roda, aku dengan rasa terpaksa untuk membawa hati ke tempat org, Kpg Penibong. Nama kpg yg sangat asing bagiku. 

Setelah lama berada dalam bot, aku mula rasa badanku menari-nari, bukan mari menari k, jus bcoz, gelombang yg mengalunkan pergerakan bdn ku yg ringan ni. Haha. Aku x mabok laut, tp takut gelombang itu akan menerbangkan bdn aku, kalo benda ni brlaku, mmg malu dow..haha

Sepanjang perjalanan diadded dgn gelombang yang julung2kali dirasai, aku terfikir, kenapa aku perlu lalui pkra ini semua?..mungkin anda pun ada jwpan kan.

Sampai saja d parkir bot iaitu d BIO (Betanak International Oceanport), aku mnjadi blur kerana orang yang tlh djanjikan utk mengambil aku, berbaju Spanyol XDA d jeti BIO itu. (nama beliau U-dyn). Ngelabah tan ko (neves). Tapi aku tlh di-offer oleh teksi beroda 2 utk membawa aku ke sekolah. Perjalanan mengambil masa 10 minit ke skolah. Huhu

Di sekolah, aku berjumpa warden, cikgu mahizin, beliau pun membawa aku ke rumah GB a.k.a rumah tumpangan temporary (RTT). Aku pun berborak panjang shingga datang PK1 dan En Shariff yg baru sampai dari Semop. Aku sambong borak bersama 2 guru ini pulak, hingga mlm.

Oklah, waktu lain aku akan ceritakan ttg iklim sekolah pulak.

1 comment: